FacTotem 2.0  

  Een leerling/student wordt overspoeld met informatie en toepassingen (applicaties) en het internet is een van de primaire bronnen waar deze informatie aangeboden wordt.
Scholen beschikken over meerdere applicaties die los van elkaar worden aangekocht en gebruikt. Het zijn 'eilanden in een oceaan van informatie en tools'. Eindgebruikers moeten diverse malen inloggen en geïntegreerde functies (bijvoorbeeld zoekfuncties) ontbreken.
FacTotem 2.0 stelt de gebruiker centraal en creëert nieuwe mogelijkheden: informatie wordt aangeboden op basis van functie, rol, curriculum, expertise of interesse.

Virtuele Akela - Guided Inquiry
De Virtuele Akela is een belangrijk onderdeel van het concept. De tool is gebaseerd op 'Guided Inquiry': een didactische methode ontwikkelt door Prof. Carol Kuhlthau, Dr. Ross Todd e.a.
Efficiënt en effectief gebruik van informatie vraagt om specifieke competenties. Onderzoeken tonen aan dat het aanleren van informatievaardigheden niet vanzelf gaat. Informatie leren zoeken, vinden, (kritisch) beoordelen en gebruiken zodanig dat kennisconstructie plaats vindt, hoort thuis in het primaire onderwijsproces. De Virtuele Akela vormt daarbij een handig en beproefd hulpmiddel. Leraren bepalen op basis van leeropdrachten, de vorm en inhoud van de VA. Leerlingen leren vervolgens bijna spelenderwijs omgaan met informatie.

 
Demonstratie voor basis- en voortgezet onderwijs
Graag komen wij bij u op school gratis en vrijblijvend een demonstratie verzorgen.
Mail of bel ons +31(0)475 452400.

Page updated 2010-05-04
 

Idee & realisatie
Meles Meles SMD

Meles Meles Mediatheekdiensten
 

Fysiek ontwerp & bouw
Maarten Olden,Ontwerper

Maarten Olden, Ontwerper
 

Hosting, Advisering
& ICT-platform